Αγκυλοποιητική Σπονδυλίτιδα

Τί είναι η Αγκυλοποιητική Σπονδυλίτιδα;

Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα ή αγκυλοποιητική σπονδυλαρθρίτιδα είναι μια χρόνια νόσος της σπονδυλικής στήλης και ανήκει στα χρόνια ρευματολογικά-αυτοάνοσα νοσήματα. Προσβάλει τις αρθρώσεις, τους πρόσθιους επιμήκεις συνδέσμους της σπονδυλικής στήλης και τις ιερολαγόνιες αρθρώσεις. Είναι επίσης γνωστή και ως νόσος του Bechterew ή σύνδρομο Bechterew. Σπανιότερα προσβάλει αρθρώσεις των άνω και κάτω άκρων (κυρίως γόνατα) ή παρεγχυματώδη όργανα (σπλήνα, νεφρούς κτλ). Τα πιο σύνηθη συμπτώματα είναι ο πόνος της μέσης σε ηρεμία, το βράδυ στο κρεβάτι και συνήθως τις πρώτες πρωΐνές ώρες με διάρκεια άνω του 1 μηνός. Το πρωΐ  παρατηρείται εντονο αίσθημα δυσκαμψίας στον κορμό όπου υποχωρεί σταδιακά κατά τη διάρκεια της ημέρες μετά από κίνηση.

Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα είναι μια χρόνια παθολογική κατάσταση, αλλά για την πλειοψηφία των ασθενών τα συμπτώματα είναι ευτυχώς σχετικά περιορισμένα. Τα συμπτώματα συχνά εμφανίζονται σε κρίσεις (έξαρση) αλλά μεταξύ των κρίσεων πολλοί ασθενείς δεν έχουν πόνο ή δυσκαμψία. Χρειάζεται να πραγματοποιούνται τακτικές μετρήσεις και αξιολογήσεις της κινητικότητας με τον γιατρό και τον φυσικοθεραπευτή, ούτως ώστε να μπορεί να αντιμετωπιστεί εγκαίρως οποιαδήποτε επιδείνωση.

Καθ' ύλην αρμόδιος ειδικός ιατρός είναι ο ρευματολόγος και απαραίτητη είναι η συνδρομή εξειδικευμένου φυσικοθεραπευτή και γυμναστή. Για περιστατικά που οι παραμορφώσεις και η δυσκαμψία των αρθρώσεων και ειδικά της σπονδυλικής στήλης προκαλούν έντονες ενοχλήσεις στον ασθενή, απαραίτητη είναι η έγκαιρη συνδρομή χειρούργου σπονδυλικής στήλης με εξειδίκευση σε επεμβάσεις όπως είναι οι διορθωτικές οστεοτομίες της σπονδυλικής στήλης.

Dr-Dragonas.Gr © 2014 all Rights Reserved.
Web Design ks-net.Gr © 2012 All Rights Reserved